Předvánoční radosti

napsala - 16.12.17

 Tenhle rok se těším na Vánoce nějak víc, než dřív a příjemná sváteční nálada se mě drží už od začátku adventu. Když si ostatní stěžují na shon a davy lidí v obchodech, jen se usmívám a myslím si své. Proč se zbytečně rozčilovat? Raději si zkuste také navodit pohodovou atmosféru. Jak to dělám já? Doma si pouštím koledy, ať už ty klasické české nebo britské (doporučuju třeba vánoční koncert Stinga), večer zapaluju svíčky na adventním věnci a nezapomínám si dělat drobné radosti. Pár drobností, které mi udělaly poslední dobou radost, bych vám tu chtěla ukázat.

Moje milá tchýně peče každý rok perníčky a my je s manželem vždy jezdíme zdobit. Během zdobení jsem byla trochu mrzutá z toho, že mi to nikdy nejde tak krásně, jako mému milému, poleva se mi rozmazává a nejsem schopná nakreslit to, co jsem si představovala. Ale když jsem jsme měli už všechny perníčky takhle krásně pohromadě a linula se z nich úžasná sladká vůně, hned mě mrzutost zase přešla!



Při zdobení je dobré popustit uzdu fantazii. Z obyčejného zvonečku pak vznikne třeba chobotnice, z vánočního kapra žralok a z mochomůrky deštník...



S rodiči mého nejmilejšího jsme se také vydali na výlet na zámek Hrádek u Nechanic, kde probíhala speciální vánoční prohlídka. Po cestě začalo sněžit a když jsme přicházeli k zámku, byla vánice a chumelilo, takže jsme měli aspoň pořádnou zimní atmosféru. Zámeček je moc krásný zvenku, prý se tu dokonce natáčela česká verze Jany Eyrové, a zevnitř byl také nádherný. Mohli jsme si prohlédnout tradiční vánoční ozdoby, stromečky a cukroví. Poté jsme zašli do hradní kuchyně, kde jsme ochutnali horkou čokoládu a punč. Určitě bych si zámek chtěla prohlédnout někdy znovu, až bude trošku příznivější počasí.

Bohužel se v té chumelenici nedala udělat pořádná fotka, tak jen pro představu...


Od maminky mého milého jsme dostali krásné smrkové větvičky a také vlastnoručně vyrobený adventní věnec, který mi udělal velkou radost.


Před koncem roku jsem také dostala několik dárků od studentů. Jeden přinesl krásné gerbery, druhý lahev šampaňského, které ale jako (skoro) abstinent asi moc neocením. Dostala jsem dárek i od jazykové agentury, kde učím - nádhernou plechovku plnou výborných čokoládových bonbonů.Zdá se mi, že mě nějak rozmazlují :D

Dnes odpoledne jsem si také poprvé vyzkoušela přípravu domácí horké čokolády. Byla výborná, ale na mě trošku moc sytá, asi si ji budu dávat jen vyjímečně (třeba po dlouhé promrzlé procházce).

Fotka nic moc, ale schovám si ji tu na památku

Tak si zapalte svíčky, udělejte si něco horkého k pití a tešte se na Štědrý den. Já si za chvíli půjdu pustit Otce prasátek, protože to se prostě k vánočnímu období dokonale hodí!




Mohlo by se vám líbit

4 komentářů

  1. Jé vy jste šikovní! :) Maminka přítele z vás musí mít radost :) A její věnec je moc krásný :)

    Letos se mi atmosféra zdá snad úplně nejkouzelnější ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem moc ráda, že´s nedala internetovému světu sbohem a přesunula ses na nové působiště :) Ať jsi tu spokojená a daří se Ti tu! :)
    Perníčky jsou naprosto úžasné! Sama jich mám ve špajzu plnou krabici, ale na zdobení zřejmě dojde až před víkendem, kdy budu mít (snad) hotovou zkoušku.
    Hrádek u Nechanic je skvělé místo, před pár lety jsem tam na vánoční prohlídce byla také a moc se mi líbila. Pochutnala jsem si i v jejich vánoční kuchyni na cukroví :)
    Ta čokoláda vypadá skvěle! Máš moc hezký hrneček :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jů, ahoj Silwiniel, vítej na blogspotu, myslím, že je to skvělé rozhodnutí :) Přeju ti, aby se ti tu dařilo šťastně blogovat :)

    Perníčky jsme teďka pekli s kamarády a bylo u toho veselo, na prasátka jsme psali iniciály neoblíbených vyučujících :D (a na ty další různé ajťácké blbinky, nezapřeme se :D)

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem moc ráda, že o Tobě opět něco slyším! Zní to krásně :-) Jsem ráda, že jsi v práci spokojená :-) Měj se krásně a hezké Vánoce! Evča :-)

    OdpovědětVymazat