Vánoce v Čechách a Anglii

napsala - 25.12.18

Po půl roce jsme se vypravili do našeho českého domova, abychom oslavili předčasné Vánoce. Vzít si dovolenou před Vánoci bylo totiž mnohem jednodušší, než přímo na Vánoce, a tak jsme se rozhodli, že si prostě uděláme Štědrý večer o něco dříve. 

Víte, na co se nejvíc těší člověk po dlouhé době v cizině? Přece na český chleba! Nic není tak dobré, jako poctivý český chléb, třeba s lučinou. Mňam! 

Ale samozřejmě, že nejvíc jsme se těšili na setkání s našimi rodinami a přáteli, které jsme už tak dlouho neviděli. A taky na vánoční atmosféru, pohodu a klid a prostě na to, že budeme zase doma - tam, kam patříme a kde to máme nejraději.



Východ slunce z okna letadla. 

Tohle není sice moc kvalitní fotka, ale můžete vidět řeku Tyne, kroutící se skrze Newcastle.

V sobotu jsme vyrazili do Prahy na setkání s Markét a Fandou. Sraz jsme si dali v Kočičí kavárně, což se ukázalo jako skvělá volba. Je to kousek od centra, prostředí je moc příjemné a útulné, mají tam vynikající dorty i dobrou kávu a horkou čokoládu, ale hlavně -  jsou tam kočky!


V neděli jsme si pak uspořádali Štědrý den u rodičů mého manžela. Ozdobili jsme stromek, prošli jsme si staré dopisy Ježíškovi z dětství, dali si výborný oběd a pak rozbalili dárky. 


V pondělí jsme oslavili druhý Štědrý den u mých rodičů. Místo řízků a salátu jsme měli výbornou svíčkovou. 


Dostala jsem ten nejroztomilější dárek!

A tady ještě s Pandíkem (ten je rodičů).

A dál už jsme se jen flákali a odpočívali, prohlíželi staré fotky z manželova dětství, zdobili perníčky, popíjeli svařák a pozorovali sníh. Také jsme zajeli na Českou mši vánoční, kterou jsem slyšela poprvé a moc se mi líbila.



Týden v Čechách uběhl neuvěřitelně rychle a než jsme se nadáli, už jsme byli zase na letišti v Praze a mířili zpět do Anglie. 

Na Štědrý den jsem musela ještě do práce, kde to tedy nebylo zrovna veselé, ale když jsme se vrátila zpět, můj úžasný muž stihl sehnat malý krásný stromek a už pod ním čekaly dárky. 


 Překvapivě se nám toho sešlo docela hodně!

Tuhle knížku o životě ježků jsme prostě v knihkupectví nechat nemohla! Je kouzelná! 

Můj muž mě už zná jako svoje boty, a tak mi daroval lenochody a jednorožce. 

A taky úplně nejlepšejší lepící papírky s liškami. 

Můj muž dostal do sbírky Tolkienových knih Tuláka Rovera. 

A pak ještě atlas ptáků. 

Přeju vám všem krásné a klidné prožití vánočních svátků a co nejvíc radosti a spokojenosti do nového roku! 



Mohlo by se vám líbit

3 komentářů

  1. Ta ovečka a papírky s liškama! Krásný! :D Silwiniel, přeju ti klidný a pohodový svátky a do novýho roku kupu dobrý nálady a chuti k objevování světa :)

    OdpovědětVymazat
  2. Z fotek dýchá klid a pohoda. To máte fajn, že vás z práce oba uvolnili a mohli jste jet slavit i s rodinou. Já měla letos po několika letech mezi svátky volno a hodně si toho vážím, že nemusím do práce, v mém oboru je to vzácnost. Moc se mi líbí ty vaše perníčky s traktory!

    Krásný nový rok nejen do Anglie, Silwiniel! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný článek, naplnil mě takovými příjemnými pocity. ♥ Máš pravdu, český chleba s českou lučinou jsou skvělé a je to jedna z věcí, co mám spojené s domovem, s tím, že jsem Češka. V Německu takový chleba jako u nás prostě neseženeš. Byť ho jím jen výjimečně, je fajn moct si ho vychutnat. :)
    A v kočičí kavárně jsem byla dnes, bylo to skvělé. Kde jste byly, v Karlíně? :)

    Měj se krásně! ♥

    OdpovědětVymazat