Zpátky doma

napsala - 7.4.19

Tak jsme po roce a dvou měsících konečně zpátky doma! Zabydleli jsme se v našem starém bytě, uložili jsme všechny nové i staré knihy do knihovny a užíváme si všechny maličkosti, které jsme v Anglii neměli. Jsem opravdu šťastná, že jsme zpátky. Myslím, že člověk musí žít nějakou chvíli v cizině, aby pak dokázal ocenit všechny ty obyčehné všední věci, které patří k domovu.

První dojmy po příjezdu:

1. V našem bytě je hrozné vedro! 
V anglických bytech je prostě zima, ať topíte, jak chcete. Vždycky, když jsem vytahovala oblečení ze skříně, bylo to jako dát si na sebe studený obklad a když jsem šla večer do postele, musel mi nejdřív manžel zahřát mou půlku postele, abych neměla pocit, že si lehám do lednice. Když jsme se ocitli zpět v našem bytě, začali jsme intenzivně větrat, spíme jen v lehounkých peřinách, já spím dokonce bez ponožek (!!!) a v pyžamu s dlouhými nohavicemi je mi moc teplo. Neuvěřitelné. 

2. Ve sprše teče voda obrovským proudem!
V Anglii jsme bydleli postupně ve třech bytech, ale všude tekla voda ve sprše jen pomalým čůrkem. Už jsem si na to tak zvykla, že mi teď přijde, že v naší sprše tryská voda jako gejzír! Kdybych nastavila proud na maximum, asi by mi do těla udělal díru.  

3. Pořád svítí sluníčko! 
Asi máme jen štěstí na počasí, ale takhle krásné jaro snad nepamatuju. První den, kdy jsme přiletěli, bylo zataženo, pršelo a foukal vítr, ale od té doby je pořád modré nebe a teplo! 

Ale samozřejmě, že jedna z nejlepších věcí je jídlo! :D

Jedno z prvních jídel, které jsme si po příletu vychutnali.

Český chleba je prostě nenahraditelný. Sice se v rámci zdravé výživy snažím jíst spíš celozrnný žitný chléb (ten se ale v Anglii taky nedal téměř sehnat), ale ráda si dám i klasický pšeničný chleba. Ehm, tohle není žádná reklama :D.

A moje nejoblíbenější tvarohová tyčinka! Proč vůbec nemají v UK žádné tvarohové tyčinky? Hmm, asi proto, že tam nemají stejný druh tvarohu, jako my. Nemají tam ani Kinder Penguí!

A ještě nesmí chybět pár dalších (ne)malých radostí, které mě potkaly v březnu.

Před odjezdem z Anglie jsme od kamarádky dostali parádní krabičku sušenek, která má na sobě zakreslená místa v UK, spojená s těmi nejšílenějšími tradicemi. Víte, co je například World Conker Championship nebo Bog Snorkling Championship?

Možná je v březnu pozdě na pořizování diáře, ale já ho opravdu potřebovala. Tenhle diář s lenochodem mi udělal velkou radost! 

Tuleň se také pěkně zabydlel v novém pelíšku. 

Co vám nejvíce chybělo, pokud jste někdy byli delší dobu mimo domov? Umíte si představit, že byste se natrvalo odstěhovali do cizí země? 



Užívejte jaro! 
Silwiniel

Mohlo by se vám líbit

10 komentářů

  1. Nemaj ani Kindr Pinguí! :-o To jsou věci! Úplně chápu, že jste rádi doma :) Umíte ještě líp anglicky a máte nějaký ten zážitek... Ať jste tu šťastní!

    OdpovědětVymazat
  2. Vítejte zpátky! :)

    Týjo, tak to jsem si ani neuvědomila, že v UK nemají stejný tvaroh, zajímavé...

    Mno, mně během půl roku na Erasmu chyběli kamarádi, chleba a naše pivko :D a co mi naopak nechybělo vůbec, byl ten náš všední shon, dobíhání šaliny, autobusu...

    OdpovědětVymazat
  3. Vítej zpátky, Silwiniel! Ať se vám doma oběma líbí. :)

    Pomineme-li rodinu a partnera, v zahraničí mi nejvíce chyběla moje sbírka bot, protože jsem měla omezený počet zavazadel a většina lodiček se mnou na těch pár měsíců cestovat nemohla. Kdybych jela na rok a více, zainvestovala bych do půjčení dodávky a přestěhovala si celou domácnost. Já si to na delší dobu představit dovedu docela dobře, ale hodně záleží, kam přesně. Do neznámé země, kde třeba ani neznám jazyk, by se mi nechtělo, ale třeba v Belgii, severní části Francie nebo Lucembursku se mi moc líbí a pracovní nabídku z této lokality bych nejspíš neodmítla.

    OdpovědětVymazat
  4. Všude dobře, doma nejlíp.
    Prostě bych tu Prahu nikdy nemohl natrvalo opustit.

    OdpovědětVymazat
  5. Mně by chyběla naše česká krajina- jihočeské rybníky na každém rohu, známá místa, lavička pod velkou lípou v sousední vsi... já jsem založením hobit :-D A bez českého piva, to by byla škoda. Sice ho momentálně moc nepiju, protože kojím, ale kdybych mohla, chybělo by mi :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Nevím proč jsem si myslela, že máte v Anglii strávit dva roky! Ale to je jedno, na každý pád vítej doma! :)
    V zahraničí jsem vždycky byla jen na dovolené, takže se mi tam líbilo a byla jsem spokojená, ale zároveň si neumím představit, že bych se natrvalo/dlouhodobě odstěhovala pryč. Už jen po tom týdnu/dvou mi chyběli naše potraviny, moje doma, to, že se tady vyznám a nepřipadám si na každém kroku ztraceně a tak dále...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Původně jsme tam měli být dva roky, ale protože já to měla tak špatné s prací, vrátili jsme se dřív.

      Vymazat
  7. Je super, že jste si spolu ten život v zahraničí prožili a že jste se měli kam vrátit, máte z čeho čerpat a můžete se soustředit na budoucnost. :) Já jsem si myslela, že v zahraničí musí být člověk, zvlášť když tam není sám, zákonitě šťastný, zvlášť ve vysněné zemi, ale asi spíš člověk trochu vystřízliví... nicméně díky, žes mi poskytla tenhle pohled na věc, budu s ním počítat, až se budu jednou rozhodovat, co já a cizina. I když život v Anglii mě moc neláká, takové Německo ano, a i tam je těch kulturních odlišností habaděj.
    A tvarohové tyčinky jsou základ. ^^

    OdpovědětVymazat
  8. Tak a jedna důležitá životní zkušenost je za tebou :) Co myslíš, stála za rok života? Přeju ti, aby jsi byla v Čechách šťastná a jsem velmi zvědavá, kterým směrem se bude blog ubírat dál ;)

    OdpovědětVymazat