Ohlédnutí za rokem 2019

napsala - 31.12.19

Těžko se tomu věří, ale je to tak - je tu poslední den roku, který zase přišel hrozně rychle. Poslední dobou jsem na blog vůbec nepsala, což mě mrzí. Ač jsem si na začátku roku dávala předsevzetí, že se budu blogu více věnovat, opět se mi to nepodařilo dodržet. Asi na tom mělo největší podíl to, že jsem se hodně ponořila do práce, která vyžaduje sezení u pc, a už jsem neměla tolik chuti a síly sedět u počítače i ve volných chvílích. Nedávám si teď žádná předsevzetí, ale doufám, že se mi v novém roce podaří být na blogu víc aktivní.

Když přemýšlím nad tímto rokem, myslím, že byl docela úspěšný. V březnu jsme se přestěhovali zpátky z Anglie do České republiky, což pro mě osobně byla velká pozitivní změna - už jsem se toho nemohla dočkat. Hned jsem si znovu založila živnost a pustila se do učení angličtiny. Zezačátku to nešlo tak rychle a hladce, jak bych chtěla, ale teď ke konci roku mám studentů dostatek. Dokonce jsem začala učit pomaturitní studium, kde mám poprvé větší skupinu studentů - mělo by jich tam chodit 20, ale většinou se sejde tak 12. Je to pro mě dost náročné a stojí to hodně času i úsilí, ale jsem ráda, že můžu získávat nové zkušenosti. Práce mě opravdu baví a jsem moc vděčná, že můžu dělat to, co jsem vždycky dělat chtěla. Samozřejmě jsou tu i určité nevýhody, třeba že nemám volný téměř žádný večer, protože všichni chtějí hodiny večer po práci. Ale když někdy vidím, že studenty opravdu baví to, co jsem pro ně připravila nebo konečně pochopí něco, co jim dlouho nešlo, cítím, že to za to stojí a má to smysl.

V tomto roce se nám podařilo navštívit několik krásných nových míst. V únoru, když jsme ještě bydleli v Anglii, jsme si udělali výlet do Stirlingu, kde se nám moc líbilo. Po něm jsme ještě navštívili Carlisle, kde to bylo také moc pěkné.

Zákruty řeky Forth u Stirlingu
V létě, kdy už jsme bydleli v Čechách, jsme se vydali na pár dní do Skotska. Užili jsme si pravé skotské počasí, zažili jsme Highland games, vychutnali si výhledy na skotskou vysočinu a podívali se k jezeru Loch Lomond. Skotská příroda je nádherná, uchvátila nás a rádi bychom se tam někdy vrátili znovu. 

Pohled z vrcholu hory Ben Gullipen

Poprvé v životě jsem se podívala do Londýna. Měla jsem jeden celý den na prozkoumávání ulic slavného města, ale musím říct, že mě nijak moc nenadchlo. Ale i tak jsem byla moc ráda, že jsem se tam konečně podívala. 



Ke konci léta jsme si pak udělali ještě výlet do Adršpachu, na který jsem měla vzpomínky z dětství a kam jsem se už dlouho chtěla znovu podívat. Bylo to příjemné uniknutí horku a shonu do lesního ticha a chladu soutěsek.


Jedna parádní akce, kterou jsme zažili, a o které jsem tu nepsala, byly Skotské hry na Sychrově. Tahle akce se pořádá každý rok a já už se těším, až se tam vydáme znovu. Kromě sportovních klání a skotských tanců se tu nabízí třeba ochutnání tradičního haggisu nebo irské whisky a hlavně koncerty skvělých kapel.


Další věc, kterou jsem tu s vámi nesdílela, bylo moje zapojení do fotografického projektu Week of life. Už dlouho jsem si to chtěla vyzkoušet a jsem moc ráda, že se mi nakonec za tenhle rok podařilo přidat 4 týdny. Podívat se na ně můžete TADY

Ukázka - náhled prvního dne prvního týdne

Jestli bych si měla dát nějaké předsevzetí, tak bych se určitě chtěla víc věnovat fotografování a konečně se pořádně naučit používat zrcadlovku, kterou jsme si nadělili k Vánocům 2017. Ráda bych pokračovala v projektu Week of life, jsem zvědavá, jestli se mi podaří v tomto roce zveřejnit více týdnů. Mám u sebe na vyzkoušení smartphone, který docela dobře fotí, takže to by mohlo dost pomoct. 
Tady na blogu by se mi líbilo zkusit projekt 12 měsíců - zhodnotit každý uplynulý měsíc, podělit se o nejzajímavější události a fotky. Mohlo by to být reálnější, než zveřejňování (Ne)malých radostí každý týden. 

Je toho ještě hodně, co bych mohla napsat, ale myslím, že už tak je článek až moc dlouhý. Díky všem, kteří to se mnou ještě nevzdali a občas sem zavítají. Přeju vám všem pohodový Silvestr a co nejlepší rok 2020!















Mohlo by se vám líbit

9 komentářů

  1. Do Skotska se chystám letos.
    Krásný vstup do roku labutě vinšuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, tobě taktéž! Na tvé fotky ze Skotska se moc těším!

      Vymazat
  2. Jsem moc ráda, že jsem od tebe zase četla nějaký článek (a děkuji za komentáře, mimochodem! :)). Jak dlouho jste vlastně byli v Anglii? Já jsem teď v Německu už půl roku a je to vážně někdy náročné, prostě se v tom jazyce vůbec nevyznám a mám pocit, že jsem mimoň. Ale to jsem koneckonců i tady. Teď na Vánoce jsem si to doma moc užila, v pátek jedu zpátky a vlastně se i těším do školy a tak, byť už asi opadlo takové to prvotní nadšení ze všeho. :)
    Ten projekt se mi moc líbí, a že se víc naučím používat zrcadlovku, to mám v plánu už čtyři roky, ostuda. Jako učím se, ale strašně pomalu. A fakt, že spoustu fotek můžeš vyfotit mobilem, mě občas dost odrazuje od tahání foťáku, ale je to škoda, ty fotky jsou prostě úplně něco jiného. :)

    Měj se krásně, držím ti palce, abys navštívila tolik krásných míst a pořídila zase spoustu krásných fotek a budu ráda, když o tom všem vždycky jednou za čas napíšeš! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Anglii jsme byli rok a 2 měsíce. Já myslím, že ty fotíš skvěle! Moc díky, určitě se budu snažit víc psát :).

      Vymazat
  3. Pěkné shrnutí roku, zkušenost v Anglii určitě byla kladná, podívat se, jak lidi žijí jinde, není na škodu, a vrátit se, je úplně nejlepší :-) Takže živnost... jestli jsem pochopila, vyučuješ angličtinu už dospělé lidi, tedy studenty nebo ty, kteří se prostě chtějí učit? Pokud tě to baví a pokud ti to jde, pak jsi na správném místě, protože lidí, kteří znají anglicky, je dost, ale lidí, schopných ten jazyk předat neznalým, už méně. (Kolegyně má vnuka, který ve škole angličtinu nedává kvůli angličtináři-cholerikovi, navíc prý se učí hlavně gramatiku, což je sice dobře, ale taky je potřeba prosvištit i hovor. Přece jen v budoucí době je lepší se i umět domluvit různými jazyky.)
    Máš krásné fotky. A dobré projekty, jak foticí, tak ten dvanáctiměsíční. Nemalé radosti mi dodnes připadají jako moc dobrý projekt, ale v rámci časového nestíhání je asi fakt rozumnější shrnutí jednou za měsíc.
    Přeji ti, ať se ti v tomto roce daří, jak profesně, tak osobně, a už se těším na tvé zápisky nebo fotečky. Taky jsem tomu loni moc nedala, vlastně za celou éru blogování loni byl nejslabší rok, ale to trochu souviselo s předloňskými ztrátami, které jsem prostě neunesla. Lepší už to nebude, ale snad to bude jiné a snad zase začnu psát o něco víc.
    Dobré vykročení pravou nohou do toho letošního roku, a kus štěstí k tomu. A hlavně zdraví. Sice to vypadá jako fráze, ale s přibývajícím časem se zdraví stává fakt dost vzácnou komoditou.
    Pěkný nový rok - po celý rok :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, Vendy! Ano, v Anglii to byla moc dobrá zkušenost, i když to nebylo lehké. Učím hlavně dospělé, individuální hodiny, ve firmách, a teď i pomaturitní studium a jeden veřejný kurz. Snažím se, aby to studenty co nejvíc bavilo a hlavně aby se rozmluvili. Bez gramatiky to nejde, ale taky si myslím, že se na ni na českých školách klade přehnaný důraz na úkor mluvení.
      Moc ti přeju, ať je ten letošní rok pro tebe lepší, než předchozí! Ať se najde hodně věcí, které ti budou dělat radost!

      Vymazat
  4. Pěkně jsi 2019 shrnula :) Líbí se mi hlavně Skotsko, tvoje povídání o něm bylo moc hezké. A je taky fajn, že máš zase svoje studenty a že se ti daří vyučovat :)

    Tož přeju hodně sil, radostí a optimizmu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vždycky mě potěší, když na mě v RSS čtečce vyskočí tvůj nový článek! Silwiniel, i tobě přeji vše nejlepší do nového roku, hlavně však zdraví, lásku a spokojenost. To ostaní se pak už poddá. :)

    Těší mě, že se ti podařilo naskočit v Česku zpátky do pracovního života bez větších potíží. Pro vás, co pracujete s lidmi, musí být takto dlouhé přerušení mnohem náročnější, když si pak musíte hledat novou klientelu.

    Sdílím lásku ke Skotsku i netečnost k Londýnu. :) Ale říkám si, že mu zkusím dát ještě šanci, třeba to tam bude jiné než před lety.

    OdpovědětVymazat
  6. Přijde mi hezké jednou za čas se ohlédnout za sebe a podívat se, jaký kus cesty jsme ušli. Ten konec roku k tomu přímo vybízí. Řekla bych, že´s prožila naplněný rok. Jsem ráda, že jsi spokojená a velmi Ti gratluji k úspěchu s učením angličtiny. Taky bych potřebovala učitele, co by si mě vzal do parády, protože moje jazykové schopnosti jsou žalostné...
    Máš nádherné fotografie, těším si na další tvoje obrázky, tak snad budeš mít čas dávat nám občas něco na blog ;) Jinak tě s tím nedostatkem času chápu, já obvykle pár článku přednastavím, aby se objevovaly na blogu průběžně a nevychrlila jsem pak x věcí za jeden den, které v tom všem zaniknou... Taky na to blogování nemám tolik času, kolik bych si představovala, ale holt ten volný čas už radši trávím jinde než za obrazovkou...
    I když leden už pokročil přeju Ti nádherné prožití letošního roku! :)

    OdpovědětVymazat