Knihy a štěňata

napsala - 29.6.20



Moje odhodlání přidávat články častěji mi nikdy dlouho nevydrží. Ach jo. Ale přesto na blog myslím a ráda bych se tu čas od času objevila. Dnešní článek bude opět takovým shrnutím toho, co se odehrálo za poslední měsíce. Nebylo to nějak příliš zajímavé nebo akční, hlavně kvůli karanténě, takže většina vyprávění bude o Frodovi. 

Ale abych potěšila i ty, které čtení o psech nebaví, chci se zmínit také o knihách, které jsem zatím za tenhle rok přečetla. Není jich moc, jsem hodně pomalý čtenář, ale každou z nich jsem si užila.

https://img-cloud.megaknihy.cz/418653-large/1a3f246c54a421aab198f636ed6a1a11/dobra-znameni.jpgHned po Vánocích jsem se pustila do knihy Good Omens (Dobrá znamení) od Terryho Pratchetta a Neila Gaimana. Kombinace těchto dvou jmen prostě nemůže být špatná! Ještě před čtením jsem shlédla stejnojmenný seriál, který byl naprosto perfektní a rozhodně ho doporučuji! A o čem že to je? Anděl Azirafal a démon Crowley musí spojit své síly, aby zabránili Apokalypse. Uvědomí si totiž, že se jim na zemi líbí a nechtěli by se vzdát svých malých potěšení. Není však vůbec snadné postavit se zároveň silám zla i dobra. Rozjíždí se tak kolotoč neuvěřitelných a šílených událostí, ve kterých si můžete užít Pratchettův smysl pro humor a občas temnější scény, charakteristické pro Gaimana. Nemusíte se bát, že by šlo o nějaké rouhání, protože vše je podáno s takovým humorem a nadsázkou, že to nemůže urazit ani nejzapřísáhlejšího biblického znalce.

https://www.databazeknih.cz/img/books/11_/119273/bmid_ready-player-one-AXq-119273.jpgDalší knížka, do které jsem se pustila, byl Ready Player One, který mi půjčila má nejlepší kamarádka. Slyšela jsem o tomhle románu už spoustu chvály a musím říct, že jsem rozhodně nebyla zklamaná. Bylo to opravdu perfektní čtení - napínavé, zajímavé, plné nepředvídatelných zvratů. Zaujalo mě vykreslení světa, kde je virtuální realita pro lidi důležitější, než skutečný svět. Musím říct, že by se mi rozhodně zamlouvala virtuální škola, kde prakticky neexistovala žádná šikana ani násilí. Je otázka, jestli se opravdu jednoho dne nedostaneme na podobnou úroveň virtuální reality, která je tu popisována. Určitě by se mnohým lidem hodně zamlouvalo vytvořit si avatara podle své fantazie a schovávat za ním svou pravou tvář... Pokud jste náhodou viděli stejnojmenný film, nebojte se, knížka je opravdu mnohem, mnohem lepší.

https://www.databazeknih.cz/img/books/41_/410697/bmid_anna-klevska-kralovna-s-tajemstvim-h9u-410697.jpgAnna Klevská - Královna s tajemstvím je další román z pera Alison Weirové.  Protože postupně čtu všechny její romány o ženách Jindřicha VIII., těšila jsem se na další knihu z této série. Hned na začátku mě mírně zaskočila scéna jako vystřižená z dívčího románku, naštěstí zbytek knížky už byl mnohem rozumější a méně romantický. Anna si romantiky během svého života opravdu moc neužila. Její osud nebyl tak tragický, jako jejích předchůdkyň, ale rozhodně nebyl jednoduchý a prakticky stále nad ní visela hrozba odsouzení a možná i smrti, pokud by učinila nějaký neuvážený krok. Jejím štěstím a zároveň i neštěstím bylo to, že ji Jindřich jako svou královnu nikdy nepřijal.

https://www.databazeknih.cz/img/books/55_/5515/bmid_kenilworth-byF-5515.jpg Poslední kniha, kterou jsem letos přečetla, je Kenilworth od Waltera Scotta. Román nás zavádí do Anglie za vlády královny Alžběty, kde přímo bují politické intriky a boj o moc. Kniha si bere některá historická fakta, ale přetváří je tak, aby seděla do romantického příběhu s tragickým koncem. Vše se točí kolem krásné Amy, která utekla z domova, aby se stala ženou urozeného earla z Leicesteru. Ten se však snaží získaz srdce samotné Alžběty a stát se králem, proto sňatek tají. Šlechetný Tressilian, který byl do Amy zamilovaný, si myslí, že je dívka milenkou earlova sluhy, chce ji tedy zachránit před potupou. Kniha byla opravdu pořádně napínavá a čtivá, i když mě občas zlobily postavy, které se ne vždy chovaly úplně reálně.


A teď už tedy vyprávění o našem štěněti. Frodo roste jako z vody, už vůbec nepřipomíná to maličké štěňátko, které jsme si přivezli domů v březnu, je z něj pořádně chlupatý uličník. Chodíme s ním jednou týdně do psí školky, kde se učí základní povely, ale hlavní smysl je se pořádně vyběhat s ostatními štěňátky. Pořád se nám nedaří přivolání, jak je Frodo něčím zaujatý, nezajímáme ho. Ale krásně zvládá zůstat na místě, sednout, lehnout, baví ho otočky. Chodit u nohy taky chvíli zvládne, ale jen když následuje nějakou voňavou dobrůtku. I když je chytrý, je taky pěkně tvrdohlavý a rozhodně nechce nic dělat zadarmo. 


Takhle vypadal chudák Frodo před ostříháním...
 ...a po něm.
Frodo se mohl pořádně vyběhat na zahradě u rodičů.

Taky jsem cvakla pár kytek. Kosatce jsou úžasně fotogenické.


Úplně  nejčastěji si fotím Froda v různých spacích polohách. To prostě člověka neomrzí. 

Frodo jako kometa.
Jeden ospalý, upršený den.


To bude pro dnešek vše. Pořádně si užijte letní prázdniny! 
A já se budu snažit přidat něco dříve, než za několik měsíců. :D



Mohlo by se vám líbit

2 komentářů

  1. Walter Scott je klasika. Mně se od něj moc líbil "Talisman".
    A pokochal jsem fotkami kosatců - paráda.

    OdpovědětVymazat
  2. Z knížek mě nejvíce zaujala Anna Klevská, o které jsem již dříve četla nějaké články a měla zajímavý osud. Walter Scott je klasika, také bych si od něj měla něco přečíst. Zatím mi utíká.

    Frodo roste jako z vody. Krásný chlupáč z něj je! :)

    OdpovědětVymazat