Jarní zážitky

napsala - 13.5.19

Už jsem se zase dlouho neozvala...Nějak na mě delší dobu nepřišla ta správná psací nálada, i když času by bylo docela dost. Pomalu si zvykáme na náš staronový život v rodné zemi, já se snažím znovu rozjet vyučování angličtiny, což jde trochu pomaleji, než bych chtěla, ale jinak se máme docela fajn.

Jedné upršené chladné neděle jsme se vydali na zámek Žleby, který není od Pardubic moc daleko, ale ještě jsme tam nikdy nebyli. Překvapilo mě, jak je velký a majestátní. Z dálky působí jako správný pohádkový hrad (také se v několika pohádkách objevil, ale já žádnou z nich neviděla), a také je to zajímavý slepenec různých historických stylů. Nejvýznamějšími majiteli hradu byl rod Auerspergů.

Zubr nad bránou.


Pohled na vnitřní nádvoří.

Prohlídka byla velice zajímavá, hrad je plný nádherných obrazů, nábytku, sbírek zbraní (včetně celého brnění na koně), překrásně vyzdobených sálů... ani se to všechno nedá za tu chvíli pojmout. Kromě toho je ale kolem zámku také rozlehlý park, kterým můžete projít k oboře s bílými jeleny a další lesní zvěří. Jeleni se pásli docela daleko od plotu, ale zato jsme uviděli selátka, která byla tak malá, že se protáhla plotem a jedno na nás koukala docela zblízka. Škoda, že byla selátka hodně plachá a když jsme se trošku přiblížili, hned se utekla schovat k mamince. 


Rypáčci.

Zamlžený pohled na hrad z parku. 

V dubnu jsme se vypravili do Mostu, navštívit moje rodiče. Při té příležitosti jsme se jeli podívat na zámek Krásný dvůr, který je známý hlavně díky svému velkému krásnému parku. Protože přímo na zámku zrovna byla nějaká velikonoční akce pro děti, ani jsme nešli dovnitř a rovnou jsme se vydali na procházku po parku. Určitě by se tam dal strávit ještě delší čas, než jsme mu věnovali my, rozloha parku je téměř 100 hektarů a nalézá se v něm spousta romantických staveb a zajímavostí. 

Prastarý dub na začátku parku.

Goethův pavilon.

Cesta k obelisku, která měří jednu míli.

Známky jara.

Ten den se vyvedlo mimořádně krásné počasí.

Že to takhle mezi stromy vypadá jako nějaká elfská stavba? 

Je to ale čínský pavilon. Škoda, že rybníček pod ním je vypuštěný. 

Gloriet, jako vystřižený z Pýchy a předsudku. 

Panův templ

A nakonec jen tak pro radost nádherná sakura z Pardubic.

Teď už je skoro všechno odkvetlé, počasí ale výletům moc nepřeje. Moc si nestěžuju, mám radši chladnější počasí, než horko a vláha je opravdu potřeba. Už bych se ale ráda zas někam podívala, tak snad to brzy vyjde. 

Jak si užíváte jaro vy? Navštěvujete rádi zámky a parky? 
Mějte se krásně!

Mohlo by se vám líbit

8 komentářů

  1. Na Žleby jsme se byli podívat na jednom výletě se základkou, už je to pěkně dávno :D ale bohužel jsme tenkrát nešli dovnitř, jen jsme okoukli zámek zvenčí a pak šli mrknout na jeleny a dravce... ta selátka jsou roztomilá, stejná nám tu v Brně teď pobíhají v oboře Holedná :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera! :) Ačkoliv jsem alergik mám jarní dobu moc ráda pro tu přírodu probouzející se po zimě, postupně se zelenající a rozkvétající a přestože pčíkám a slzím, tak si to neúnavně štráduju kolem vší té rozkvetlé nádhery, kterou velmi obdivuji.
    V Tebou zmíněných zámcích jsem nikdy nebyla, ale beru to jako skvělý nápad na výlet. Ta selátka vypadají opravdu roztomile, přestože se prasat velice bojím, tak ti maličcí jsou krásní :)
    Jinak můj oblíbený zámek (on to teda není tak docela zámek, ale...) je Kuks a hlavně jeho nádherná zahrada. Za sezonu jej navštívíme i vícekrát, protože tam vždy něco krásně kvete a omamně voní. A obdobně okouzlující jsou Častolovice, jejich park má taky mnoho krásných a kvetoucích zákoutí a je tam taky mnoho zvířat k obdivování, loni jsem si tam hladila srnečka, který ke mě sám přišel :) ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Po hradech a zámcích jezdím také ráda a zrovna Žleby mám už dlouho v plánu. Pamatuji si je z pohádky Královský slib, moje oblíbená. :)

    Velmi mě zaujalo množství altánků v parku u zámku Krásný dvůr. Jak asi musí být krásný zámek, když mají tak překrásný park! Vůbec se nedivím, že pro něj zvolili tak poetické jméno.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem zatím nikdy nebyla v Pardubicích (ani v Hradci, obecně na východě Čech moc ne), ale ráda bych to někdy napravila, slyšela jsem, že jsou tam hezké cyklostezky, takže příležitost vydat se tam by tu byla. :)
    Určitě budeme ještě s láskou vzpomínat na deštivý květen. :D :) Ale také se těším, až bude výletovací počasí. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Úplně jsem si vybavila déšť, pana Darcyho, jak žádá Elizabeth o ruku, a její odpověď... :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jinak k tomu tvému komentáři, jak moc se člověk musí věnovat dítěti, nejhorší je ten šok po porodu a šestinedělí, aspoň pro mě to bylo nejhorší, hlavně psychicky, taky byl už ošklivý podzim, brzy tma, rozházené hormony... To bylo ošklivý období, měla jsem pocit, že to nezvládnu... V tomhle období prostě běháš úplně podle miminka, nonstop, snídali jsme s manželem třeba ve 12, obědvali v 6, nebyla jsem schopná uvařit, naštěstí mi vozila obědy mamka, nebo jsem chodila k ní. To se opravdu nedalo. Přišlo mi, že jen přebaluju a kojím, když syn usnul, rychle jsem se šla napít a vyčurat. To jsem fakt nečekala. Pak to nějak začalo přecházet a já jsem zjistila, že už stihnu i vysát, nebo vyžehlit, nebo uvařit, nebo něco upéct... Strašně moc záleží na miminku. Snažím se mu věnovat, jak to jde, zpívat, číst pohádky, ale je mu půl roku, takže zatím o to nemá takový zájem. Je ale opravdu hodné miminko, v noci s ním vstávám jednou, spí mi do 7, někdy dýl, nemůžu si stěžovat. Stíhám přečíst knížku 300 stran za 2 dny, při kojení, audio knihy úplně pohoda, mám spoustu času na filmy, protože to je při kojení taky v pohodě, když si vezmeš, že kojíš zhruba po 3 hodinách a trvá to třeba půl hodiny, dá se leccos stihnout. Dodělávám si VŠ, zrovna jsem udělala druhou zkoušku, mám čas chodit na kafíčka, ale je to prostě tak, že když já chci číst a syn si se mnou hrát nebo chovat, prostě ho v tu chvíli jdu chovat. A vydrží si hrát i sám, třeba hodinku ráno, mezitím se najím, umyju, namaluju, uklidím kuchyň, dám prát prádlo, ale někdy s ním ležím v posteli a blbneme nebo čteme Bubáky a hastrmany a já mu říkám, že je můj bubák Mulisák. Nevyměnila bych to za nic, ale člověk musí opravdu hodně odhlédnout od sebe a zařídit se tak, jak potřebuje to malé zlatíčko :) Určitě o tom napíšu nějaký článek na blog :) Já vždycky věděla, že miminko chci, moc jsem se na to těšila a mám pocit, že konečně své síly a mládí věnuju něčemu, co má smysl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, ty o tom píšeš tak pěkně a mě to stejně děsí :(.

      Vymazat