Lake District - Aira Force

napsala - 20.10.18

V neděli jsme se vydali na další výlet blízko jezera Ullswater, zamířili jsme k vodopádu Aira Force, který je asi nejznámějším vodopádem Jezerní oblasti. Poněkud zvláštní název pochází ze staroseverštiny. Vodopád tvoří řeka Aira Beck, která pramení v kopcích ve výšce 720 m n.m. Prý se tu kdysi toulal i jezerní básník William Wordsworth, který dokonce vodopád zmiňuje v jedné ze svých básní.

Tentokrát se s námi na výlet vydal i ježek.

Začátek cesty přípomínal spíš pěkně udržovaný park nebo arboretum. Byly tu vysázené zajímavé stromy, například tenhle podivuhodný opičí strom, který se česky jmenuje blahočet chilský.Na téhle fotce to není vidět, ale jeho korunu tvoří zelená chapadla, podobná štětkám na lahve.

Brzy se nám mezi korunami stromů naskytl pohled na samotný vodopád. Nejdřív jsme si ho prohlédli ze shora, potom jsme sestoupili níž, abychom ho mohli spatřit v celé kráse. Voda se s hukotem valila z výšky přes dvacet metrů do hluboké tůně pod kamenným mostem.  

Procházeli jsme zalesněným údolím podél řeky, kolem to hrálo podzimními barvami, kameny byly porostlé hustým mechem, staré stromy měly pokroucené větve a rostlo na nich kapradí - zkrátka to tu vypadalo jako v pohádce nebo jako bychom prošli rovnou do Narnie.
Začarovaný les

Mechový detail

Vůbec se mi odtamtud nechtělo, ale nakonec jsme pokračovali v cestě dál ze zalesněného údolí výš mezi louky a pak pomalu do kopce k vrcholu Airy Crag. Cestou se nám naskýtaly krásné pohledy zpět směrem k jezeru a na kopce za ním. Při výstupu do strmého kopce jsme se pořádně zapotili, ale naštěstí nám prudký vítr foukal do zad, což bylo mnohem příjemnější, než kdyby nám fučel přímo do obličeje. Na samotném vrcholu fučelo pořádně, ale jinak tu bylo moc krásně, všude kolem vřes a výhled daleko kolem.

Vrchol Airy Crag

Z vrcholu jsme se vydali zpět cestou, která pomalu klesala a obcházela celý kopec. Postupně se nám otevíral výhled na jezero Ullswater. Začalo trochu mžít, takže jsme nasadili kapuce i rukavice,  a když jsme obešli skoro celý kopec a uviděli jsme jezero v plné kráse, sluneční paprsky dramaticky prosvítaly mezi temnými mraky, vypadalo to skoro, jako by blížil konec světa. I když nám na objektiv dopadaly dešťové kapky, nemohli jsme si odpustit ten pohled zvěčnit. 

Výlet jsme zakončili kakaem se šlehačkou v nedaleké kavárničce a pak už jsme se vydali na cestu zpět do Newcastlu. I když mě druhý den ještě pěkně bolely nohy, byl to parádní výlet, Lake District mě opravdu okouzlilo a moc ráda bych se tam někdy vrátila znovu a více ho prozkoumala!

Mohlo by se vám líbit

14 komentářů

  1. Nádherné fotky! To místo vypadá jako z pohádky. A umíš to moc hezky popsat. Připadala jsem si teď, jako bych tam byla také. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tvé fotky jsou čím dál tím krásnější! Ty pohledy na vodu a začarovaný les, všechny výhledy a především ten detail mechu, úplně se tu zalykám nadšením! Krása nesmírná!
    Jinak přeji brzké uzdravení, před pár týdny jsem se taky potácela v nachlazení, ale naštěstí mě to chytlo v pátek a přes víkend jsem se z toho docela slušně vylízala... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se líbí! :) Děkuju, už se cítím o něco líp.

      Vymazat
  3. Krásné fotky i velmi čtivý popis. Detail mechu a ta poslední mě zaujaly hned. Moc dobře se kouká na to, když slunce prosvítá temnými mraky, a zároveň se to nevídá moc často.

    OdpovědětVymazat
  4. Krása, krása, krása! Už jsem nějaké fotky (ty vodopády určitě) viděla na instagramu a byla jsem z nich úplně paf, zrovna byl vedle mě Modrý, tak jsem mu to ukazovala a říkala, že tam se určitě někdy musíme podívat. Vážně krásné. Takový balzám na duši. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Na monkey trees jsem také narazila, bylo to v jednom parku se sídlem. Pán nám tam nadšeně vykládal, jak ty "šišky" jsou velikostí mrzačí lidi, proto se musí ořezávat. :DD Nádherné fotečky, hlavně ta poslední, ta je fakt božská! :O

    OdpovědětVymazat
  6. Nádhera! :) některé fotky lesa vypadají úplně neskutečně, jako kdyby byl spíš namalovaný... :) A ten vrchol Airy Crag... připomíná mi scénu z PP: Rohan- domov pánů koní... :) Děkuji, že jsi mi udělala lepší den ;)

    OdpovědětVymazat
  7. V tom lese to vypadá úplně jako někde v Lothlorienu :) a fotka s vodopádem je parádní... a ta vřesoviště na kopcích... <3 :)

    OdpovědětVymazat