Podzimní inspirace

napsala - 8.9.19

Podzim sice oficiálně začne až 23. září, ale pro mě většinou začíná hned s prvním zářijovým dnem. Tentokrát jsem se na  příchod podzimu a ochlazení těšila už hrozně moc, protože ta úmorná vedra pro mě byla opravdu únavná. Nikdy jsem nebyla letní člověk. S příchodem podzimu vždycky ožívám a mám chuť dělat spoustu věcí - chodit na procházky a pozorovat, jak se příroda mění, kupovat dýně a svíčky nebo si pořídit živého ježečka a jet s ním na výlet.

https://i.pinimg.com/564x/0a/b3/fe/0ab3fef3fbd8f349f999fc993b5fa3d0.jpg 
 (zdroj)

Je pravda, že s příchodem podzimu pomalu ubývá světla, bývá často šedivo a pošmourno nebo prší, ale to člověku dává příležitost k tomu, aby si to doma zútulnil a našel si chvíli na příjemné lenošení, nejlépe s dobrou knihou a šálkem čaje nebo kakaa (nebo dokonce horké čokolády?). A vůbec, takových příjemných domácích činností se najde spousta a člověka pak nějaké šedivé počasí nemusí vůbec trápit. 

Taková dýňová polévka nejen zahřeje, ale svojí sytou barvou i prozáří pošmourný den. Než jsem se však mohla pustit do polévky, musela jsem nejdřív dýni vysvobodit ze spárů veverky, kterou jsem nedávno dostala od manžela.

Nakonec se ale zadařilo a tady už je polévka na talíři. Tentokrát jsem zkusila tenhle recept a můžu doporučit!

Další věc, která krásně prohřeje a provoní byt, je domácí granola, tedy zapečené müsli. Už jsem se na ni chystala hrozně dlouho, ale v receptech jsem vždy viděla, že se má používat kokosový tuk, který jsem nebyla schopná koupit. Pak jsem ale narazila na tenhle recept na Herbáři, kde se granola připravuje úplně bez tuku. A tak jsme se na to hned vrhla a udělala si ji po svém - použila jsem ovesné a špaldové vločky, datlový sirup, kakao, rozinky a kousky čokolády. Je to dobrota!


Dlouhá odpoledne nebo večery také dávají prostor zapojit fantazii a pustit se do tvoření. Já se rozhodla předělat svou nástěnku, která byla už dlouho stále stejná.

Na internetu naleznete spousty nápadů na to, co byste mohli na podzim dělat. Zkuste si třeba na Pinterest zadat "autum /fall bucket list" nebo "to do list". Vyjede toho na vás obrovské množství. Většinou tam ale je spousta typicky amerických věcí, jako třeba jít na utkání amerického fotbalu, svézt se na balíku sena za traktorem (hayride), upéct sušenky na Haloween a podobně. A tak jsem se rozhodla, že si jen tak pro radost udělám vlastní seznam jednoduchých maličkostí, které bych ráda na podzim zažila.

Obrázky ňufatých ježečků pocházejí od této autorky  - Nami Nishikawa

Máte rádi podzim nebo spíš teskníte po létě? Co se chystáte na podzim podniknout? Už jste někdy pekli dýňový koláč? Chodíte pouštět draka? A viděli jste venku poslední dobou ježka? 

Krásné podzimní dny!



Mohlo by se vám líbit

14 komentářů

  1. Mám ráda všechna období, ale jestli bych si měla jedno z nich vybrat, tak je to podzim. Jak ten barevný a prosluněný, tak ten pošmourný a sychravý :).

    OdpovědětVymazat
  2. Stejně jako Janinka mám i já ráda všechna období. Na podzim a v zimě mám ráda, když přijdu z venku domů, zabalím se do peřiny, udělám si čaj... Je to taky takové línější období trochu, ale jen trochu. :D Měj se krásně! ^^

    (Nedávno jsem v Lidlu viděla dekorativní ježečky a hned jsem si na tebe vzpomněla. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si asi v každém období najdu něco hezkého, jen to léto mě asi nejvíc štve, když jsou tropická vedra, tak moc nefunguju.
      Škoda, že mám Lidl úplně z ruky, ale mohla bych se tam někdy vypravit!

      Vymazat
  3. Moc pěkné povídání, je vidět, že máš podzim opravdu ráda. A docela souhlasím, podzim je opravdu příjemný, zvlᚍ ten prosluněný, takzvané babí léto. A letní vedra nesu taky těžce, i když nejhůř asi v práci, kde máme dvě velké lednice na chlebíčky a zákusky, a ty motory vydávají takové teplo, jako bychom si tam zaply radiátor. Masakr.
    Teď bude aspoň snesitelněji. Moc se mi líbí tvé nápady, jak si zpříjemnit ty podzimní dny. A vůbec ten seznam věcí, které bys chtěla udělat. Já dnes otevřela po dlouhé době (skoro tři měsíce mi to čučí doma a až to prochází, otevírám a ochutnávám) kokosový Alpro a zjistila jsem, že je to docela chutné a vonící. No a teď abych sebou hodila, abych ten nápoj vypotřebovala. Tipuji třeba do horké čokolády nebo nějakého kapučína, místo mléka. Výrobky, které procházejí, se totiž můžou ještě nějaký den po prošlossti konzumovat bez újmy na zdraví, pokud mají zdravou chuť i vzhled. :-)
    Plány už jsem přestala dělat, ale ty tvoje se mi líbí. Dýňová polévka se ti povedla parádně, takže proč by se nepovedl dýňový koláč? A příležitost, pořídit si něco nového, se dá pěkně využít. Jestli vyrobíš ten svícínek, dáš fotku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se týče svícínku, asi jen hodím pár kaštanů, žaludů, apod. to skleněného svícnu, takže nic složitého :D. Fotila jsme kdysi na starém blogu: http://malacandra.blog.cz/1609/ne-male-radosti-17

      Vymazat
    2. Tak to si možná vybavím. Fotky jsi měla vždycky moc pěkné.

      Vymazat
  4. Skvělý článek, ten mi přišel doslova k chuti :) Také jsem o víkendu říkala, že podzim sice oficiálně nezačal, ale mám náladu na vyrábění podzimních dekorací. Zatím jsem zůstala jen u toho vyhledávání nápadů (na Pinterestu! :)) a pomýšlím na nějaký podzimní svícen.
    Osobně mám radši spíše léto (teplo, sluníčko, dlouho světlo), ale když je hezký podzim plný barev tak také neprotestuji :)
    Dýni mám nejradši zapečenou s bramborem, polévka mi moc nejede. A zkoušela jsem dýňové muffiny, recept byl u chudého vegousara a nebyly vůbec špatné, hodně se podobaly perníku.
    O živém ježečkovi (jako na první fotce) Ti mohu mnoho vyprávět :D Jen si teda neodpustím poznámku, že ven by se brát neměl, jsou to citlivky a mohou nachladnout nebo chytit parazita. A ten náš teda úplně nesnáší, když ho otáčíme bříškem nahoru, takže takové fotky mohu jen obdivovat na internetu a vysvětlovat přátelům proč taky nemám tak sladkou momentku s tím naším :D
    A živého divokého ježka jsem hodně dlouho neviděla. I když má kamarádka mi říkala, že k nim pravidelně chodí na zahradu.
    Draka jsem byla pouštět před pár lety, od té doby se mi nepodařilo najít volný větrný den... Tak třeba letos, mám krásného v podobě sovy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Povídání o ježečkovi bych si určitě ráda přečetla!

      Vymazat
  5. Jéé, dýňovka! :-) Já si vždycky říkám, že si ji musím udělat, ale ještě jsem se k tomu nedostala, protože nevím, jak by přesně měla chutnat. :-D Ochutnala jsem ji jednou v restauraci a tam se mi tedy do chuti zrovna moc netrefili, takže bych ráda ještě jeden pokus a doufám, že letos mi to už vyjde. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Na podzim těším každý rok! Taky pokaždé tak nějak ožiju, všecko je barevné, není vedro... A navíc vždycky na začátku jezdíme s kamarády na hory :) Dýňovou polívku jsem se letos konečně odhodlala spáchat a nebyla špatná, na to, že to byla prvotina :D

    OdpovědětVymazat
  7. Dýňovou polévku miluji, vařím si ji celoročně. Římský kmín a zázvor zpěněný s cibulí na olivovém oleji, jako základ domácí vývar, dýně, jedno jablko, jedna mrkev, šťáva z půlky pomeranče, zázvor a chilli. Mňam!

    Achjo, znovu jsi probudila moji touhu pořídit si domů ježka bělobřichého. Ale na výlety bych ho asi nevozila, ježci mají rádi svůj klid. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nemám ráda pálivá jídla, tak bych si na chilli netroufla, zázvor taky někdy přidávám, ale jen málo. Já jsem vůbec s tím kořením možná až moc opatrná :D.
      Já o ježkovi pořád sním, ale nevím, jestli si někdy troufnu na pořízení...

      Vymazat
  8. Na podzim bývá krásné měkké světlo. A věci mají dlouhé stíny. Krásně se to fotografuje.
    A po fotoprocházce dýňová polévka zahřeje duši i tělo.

    OdpovědětVymazat