(Ne)malé radosti 2

napsala - 14.1.19

Druhý týden nového roku uplynul, a tak je čas na další (ne)malé radosti! Stalo se toho docela dost, mimo jiné jsem měla narozeniny a absolvovala jsem víkendový seminář pro lektory anglického jazyka.

Pondělí 7.1.

Po ránu jsem si zacvičila, potom jsem uvařila oběd a znovu se věnovala gramatickému kurzu. Podařilo se mi taky zavolat ohledně objednání plynaře a v pohodě jsem vše vyřídila. Večer jsme si pustili další díl 4. série Cizinky a před spaním jsem si chvíli četla Bouři mečů. Jo a na jednu věc nesmím zapomenout - po sto letech jsem se pustila do psaní povídky a i když jsem napsala asi tak půl strany, měla jsem z toho velkou radost. Doufám, že budu pomalu postupovat dál! 

Úterý 8.1. 
Spoustu dní v kuse bylo zataženo, ale dnes se konečně ukázalo modré nebe a ráno byly překrásné červánky! 


Dokončila jsem gramatickou část Tefl kurzu a začala metodickou část, která vypadá mnohem zajímavěji. Taky jsem zvládla nakoupit a zacvičit si. A přišel dopis z Čech od mé nejlepší kamarádky!

Středa 9.1.
Zvládla jsem nakoupit a věnovat se studiu metodického kurzu. Večer jsem si chvíli četla v posteli knížku o lenochodech, kterou jsem dostala k Vánocům.

Venku chvíli krásně svítilo slunce.
Čtvrtek 10.1.
Sešly jsme se na kafe s Monikou a její malou dcerou Julií. Dala jsem si kapučíno a borůvkový muffin. Bylo to příjemné vyrušení od domácích prací a studia. Večer jsem upekla cukety s mletým krůtím masem.


Tuleň večer v posteli. 

Pátek 11.1.
Večer jsem od mého milého muže dostala krásnou kytičku, knihu, kterou jsem si přála a ještě plyšovou košištu Pusheen! Narozeniny mám sice až zítra, ale to budu na semináři, který je součástí jazykového kurzu Tefl a vrátím se až pozdě večer. 


Sobota 12.1.
Brzy ráno jsem se vypravila na seminář, který je součástí Tefl kurzu - jedná se o kurz pro lektory anglického jazyka. Podařilo se mi bez problémů dorazit na místo. Bylo to moc zajímavé,  součastí programu byla lekce italštiny, abychom si vyzkoušeli, jak se cítí studenti cizího jazyka. Většina účastníků totiž byli rodilí mluvčí, cizinci jsme tam byli jen dva. Strašně mě překvapilo, že rodilí Angličané nemají pojem o gramatice. Samozřejmě umí všechno přirozeně používat, ale neumí gramatické jevy pojmenovat a vysvětlit, ve škole se to vůbec neučí. Trošku mi to zvedlo sebevědomí :D. Na konci dne jsme museli ve dvojici předvést krátkou ukázkovou lekci na zadané téma, naším tématem bylo can/can't, což bylo skvělé a jednoduché téma. Myslím, že lekce se nám povedla, dostali jsme kladné hodnocení a měla jsem z toho opravdu dobrý pocit. 

Neděle 13.1.
Ráno jsem opět zamířila na seminář. Bylo příjemné, že už jsme se s účastníky víc znali a mohli jsme si o přestávkách víc povídat. Všechno probíhalo v pořádku, na konci jsme měli opět ukázkovou hodinu, která byla na složitější téma - globální oteplování pro upper-intermediate level.  Ale myslím, že se nám to podařilo dobře zvládnout, opět jsme dostali pozitivní feedback. 

Byl to povedený týden plný nových dojmů a zkušeností. Doufám, že i vy jste měli příjemný týden! Podělte se o to, co vám udělalo v poslední době radost!




Mohlo by se vám líbit

11 komentářů

  1. Za TEFL tě moc obdivuji. Mám dojem, že na rozdíl od FCE/CAE neplatí doživotně a musí se pravidelně obnovovat, že? Je to z hlediska úrovně angličtiny náročnější než třeba CAE?

    Lektoři, učící cizince svůj mateřský jazyk, aniž by však měli ponětí o jakémkoliv jiném jazyce (a tedy vědomí, že to, co je u nich samozřejmé, u ostatních jazyků funguje úplně jinak), mě hrozně fascinují. Už jsem se s s tím párkrát setkala a asi nikoho nepřekvapí, že to nejsou zrovna nejlepší učitelé...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. FCE a CAE jsem si udělala už dřív, je to úplně jiný druh zkoušky, tam má člověk prokázat, na jaké je jazykové úrovni a to ve všech oblastech - gramatika, čtení, poslech. Je to hodně náročné především co se týče gramatiky.
      Tefl je postavný úplně jinak, je to opravdu zaměřené na to jak učit, metodická část je tam mnohem propracovanější a delší, než ta gramatická. Gramatická část byla jen takové letmé zopakování základů gramatiky, nic složitého. Nevím o tom, že by se Tefl měl někdy znovu opakovat, protože přístup k materiálům má člověk doživotně.

      Vymazat
    2. Vida, máš pravdu, certifikát je opravdu bez omezení platnosti. A já žila v domnění, že má platnost omezenou jen na pár let. FCE jsem si dělala ještě na střední, chystala jsem se pak i na CAE, ale nakonec jsem si místo toho dodělala certifikáty z francouzštiny a CAE odložila na neurčito, protože byly zbytečně drahé... V době, kdy jsem po večerech doučovala jazyky, jsem uvažovala i o TEFL, no teď už se k učení asi vracet nebudu, ale kurz by mě i tak zajímal.

      Vymazat
    3. Všechny informace jsou tu: www.tefl.org.uk. Já mám hlavní část kurzu online, seminář, který vyžadoval osobní účast, byl jen dvoudenní. Myslím, že se to dá udělat celé online bez jakékoli osobní účasti. Stejně se na tom semináři probírali stejné věci, které jsou i v online kurzu. Co jsem naposledy zkoumala v ČR, tak jsou tam ceny za kurzy opravdu dost vysoké, protože se většinou vyžaduje mnohem větší osobní účast a probíhá to pouze v Praze.

      Vymazat
    4. Díky za info! Moc užitečné věci, děkuji.

      Vymazat
  2. Moc gratuluji k úspěchu, jinak z fotek čiší pohoda. Hlavně z tuleně, to bude pohodář.
    Tvému blogu dávám odběr a budu se sem ráda vracet, stejně tak ráda tě přivítám i u sebe na blogu.

    ByGabra

    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
  3. To zní všechno tak hezky! ♥ Já mám ráda tu idylu, kdy si můžeš každý den naplánovat podle sebe a v podstatě děláš rutinu, ale čas od času se to pak musí promíchat s nějakými neobvyklými prvky - třeba ta cuketa vypadá skvěle, i když samotná mi nechutná. :D A kytky jsou nádherné, tvůj milý má pěkný vkus. :) A v neposlední řadě se mi líbí tvé vyprávění o kurzu. Já strašně ráda chodím na kurzy čehokoliv (zvlášť když se to týká jazyků). :D

    OdpovědětVymazat
  4. Košišta! ♥
    Nedávno jsem si koupila ponožky, na kterých je kočka s melounem. Není to přímo Košišta, ale je jí hodně podobná a taky mi udělaly velkou radost.

    OdpovědětVymazat
  5. Červánky jsou vždycky boží! Vidila jsem je bambiliardkrát a stejně na ně vždycky zírám jako mimozemšťan, co je poprvé na Zemi. :D A Pusheen! Tu miluju. :)

    OdpovědětVymazat