Ohlédnutí za rokem 2018

napsala - 1.1.19


Všechno uteklo tak rychle, že se mi ani nechce věřit, že dnes už je první den nového roku. Předchozí rok byl plný změn, byl to rok objevování, rok velkých radostí i starostí.

Hned v prvním měsíci tohoto roku jsme se vydali do neznáma, přestěhovali jsme se s manželem do Anglie, kde jsem předtím ještě nikdy nebyla. Měla jsem dost velký strach a obavy, jak se to všechno vyvine a jestli to zvládneme. A i když byly chvíle, kdy jsem si přála, abychom radši zůstali v rodné zemi, myslím, že to bylo dobré rozhodnutí a že jsme získali spoustu nových zkušeností a zážitků, které stojí i za to nepohodlí a stres, který je spojený s každou změnou. Navštívili jsme spoustu krásných míst, zamilovali se do anglické přírody, poznali nové přátele a zdokonalili jsme se v porozumění i konverzaci v anglickém jazyce. 


Nejhezčí zážitky loňského roku

Podruhé v životě jsem se podívala k moři. Bohužel jsem se v něm stále nevykoupala, protože Severní moře je velmi studené i v létě.

V létě jsme navštívili několik míst, o kterých jsem předtím jen četla - Lindisfarne, hrad Alnwick a Bamburgh, národní park Northumberland a Cheviot Hills.  


Poprvé v životě jsem se podívala na pravé anglické vřesoviště a úplně jsem se do tohoto typu krajiny zamilovala. Někdo může tvrdit, že jsou to jen holé, pusté kopce, ale ta amosféra je úžasná - neuvěřitelně uklidňující a co je lepší, než si lehnout do voňavého vřesu?


Naprosto jedinečným zážitkem byl výlet do Lake District, kam jsem se chtěla podívat už od té doby, co jsem se dozvěděla, že tahle oblast existuje. Skutečnost ale předčila moje očekávání, bylo to jako zavítat do pohádkové krajiny. 

Co se týče měst, z těch větších jsme se podívali do Edinburghu a Yorku, obě města se mi moc líbila a ráda bych se tam ještě podívala znovu. Z menších měst v bližším  okolí jsem si zamilovala Durham, který je přesně takové typické historické anglické město jako z obrazů a pohlednic. 



Knižní zážitky

Co se týče knih, bohužel jsem toho nepřečetla mnoho, zato jsem se ale pořádně rozečetla v angličtině.  Měla jsem štěstí, že jsem narazila na několik skvělých knih, které mohu rozhodně doporučit.
Hned na začátku roku jsem přečetla knihu Anna Boleynová od Alison Weirové ze série o šesti tudorovských královnách. Byla to neobyčejně silná kniha, samotný konec – Anina poprava, mě straší ještě teď, upřímně nevím, jestli si to někdy přečtu znovu, ale přesto musím knihu doporučit!
Musím také zmínit detektivku Moriarty od Anthonyho Horowitze, která pracuje s myšlenkou, kam by se příběh ubíral dál, kdyby Sherlock Holmes u Reichenbašských vodopádů skutečně zemřel. Nečetla jsem příliš knih, které by mě na závěr tolik překvapily! 
Přečetla jsem také dvě knihy od Agathy Christie - Hodiny a Karty na stole. Obě byly velmi dobré, ale druhá zmiňovaná byla naprosto výborná! 
Pokračovala jsem v sérii historických románů od Bernarda Cornwella o Uhtredovi z Bebbanburgu. Druhý díl  - Bledý jezdec - mě moc nezaujal a trochu jsem pochybovala, jestli číst dál. Tenhle rok jsem se pustila do třetího dílu s názvem Páni severu, který mě naopak nadchnul a moc mě bavil. Bylo to umocněné ještě tím, že teď žijeme blízko Northumbrie, kde se značná část příběhu odehrávala. Hned jsem pokračovala dalším dílem - Písní meče, který byl také skvělý. Pokud máte rádi historické romány, mohu sérii o Uhtredovi z Bebanburgu jen doporučit! 

Tím už budu dnes končit. Napište mi, co udělala radost v minulém roce vám, jaká nová místa jste navštívili, co nejhezčího  jste zažili, jaké dobré knihy jste přečetli...

Přeju všem čtenářům hodně štěstí a spokojenosti do nového roku!




Mohlo by se vám líbit

11 komentářů

  1. Vřesoviště jsou skvělá, kdysi když jsem byla v Anglii, projížděli jsme v Cornwallu právě přes vřesoviště a bylo to krásné. Musí být báječné si do nich lehnout. :)
    Jinak Hodiny jsou jeden z mých nejoblíbenějších dílů Hercula Poirota. :)
    Měj se krásně v roce 2019, přeji spoustu nádherných cestovatelských zážitků a snad už se v tom moři vykoupeš! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hezké shrnutí. To výletování už nějakou dobu sleduju a těším se na další články, takže i já přeji do tohoto roku hodně cestovatelských zážitků. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásné fotky. Ráda se dívám na fotky přírody :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné ohlednutí za minulým rokem.
    Musím říct, že za stěhování do zahraničí máš můj velký obdiv. Nevím, nevím, jestli bych se k podobnému kroku někdy odhodlala.
    Ty fotky přírody mi pořád berou dech, jsou nádherné. A nejlepší je ta ve vřesu ♥
    Přijde mi taaak zvláštní, že některé národy mají moře, ale prakticky "nepoužitelné", protože je tam moc velká zima na koupání. To bych byla vážně naštvaná :D
    Zrovna jsem psala na blog o zajímavých knížkách, které jsem letos přečetla. Závěr Anny Boleynnové byl opravdu syrový a surový, taky jsem na to myslela ještě dlouho. I když pořád si říkám, že jako celke se mi více líbila kniha o Kateřině Aragonské. Agathu Christie (a hlavně příběhy s Poirotem) mám moc ráda. Určitě si přečti Deset malých černoušků nebo Pět prasátek.
    K návštěvě Ti určitě doporučuji zámek v Litomyšli, až se vrátíš domů. Byla jsem tam v létě a bylo to prostě nádherné. Nedaleké Nové hrady taky stojí za návštěvu především ty zahrady, takže to chce někdy na jaře nebo v létě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deset malých černoušků jsme četla, je to síla! A Pět malých prasátek už si moc nepamatuju, ale určitě jsme to viděla alespoň jako seriál.

      Vymazat
  5. No vida, nakonec se vám z Anglie ani nebude chtít zpátky a budete na rok strávený na cestách rádi vzpomínat. :) Také bych byla ráda, kdybychom já nebo partner dostali "umístění" na rok někam do ciziny. Ale takto, za situace, kdy bychom museli oba aktivně hledat práci a neměli se kam vrátit, se mi do podobného projektu pouštět nechce. Tím spíše, že už jsem pár měsíců v cizině odžila. Tak aspoň zpovzdálí pozoruji vás a maličko, ale jen úplně trošičku, závidím, jak se vám tam hezky žije. Krásný nový rok! Ať 2019 přinese spoustu pohody, lásky a zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já sem na blog píšu jen ty hezké věci, ale můžu tě ujistit, že zas tak růžové to rozhodně není! A navíc, budeme se vracet už na konci února, ale o tom až v nějakém dalším článku.

      Vymazat
    2. No jo, to chápu. Taky mám blog jako skladiště příjemných vzpomínek. "Zadarmo" podobné zážitky nikdy nejsou, ale věřím, že zpětně budete vzpomínat jen na to dobré. Přeji vám, ať přestěhování zpátky do Česka proběhne hladce a s co nejméně stresem...

      Vymazat
  6. Moc pěkné shrnutí :) Byl to krásný rok, bohatý na zážitky :) Lake District mě taky hodně láká, líbí se mi i ta typicky anglická krajina a pohodová idylka :) Snad se letos do Anglie taky podívám :) Tak přeji a´t je hezký i tento rok :)

    OdpovědětVymazat