Vánoční a povánoční radosti

napsala - 31.12.20

I když jsem zase (ne)malé radosti přerušila, chtěla bych si tu odložit alespoň pár radostí a fotek, které jsem zažila během letošních Vánoc. Byly to trochu jiné Vánoce, než předchozí roky, ale i tak si myslím, že se povedly a že jsme si je užili. 

Štědrý den jsme tentokrát trávili doma jen ve třech, k rodičům na návštěvu jsme šli až další dny. Příprava štědrovečerní večeře tak byla jen v mých rukách. Bylo to sice podobné, už když jsme trávili Vánoce v Anglii, ale takhle sami doma jsme byli vlastně poprvé. Naštěstí se večeře povedla, když opomineme takové drobnosti, jako shánění vánočního ubrusu na poslední chvíli a zjištění, že i po vyprání a vyžehlení vypadá ubrus úplně příšerně :D. Měli jsme ale v zásobě ještě hezké vánoční prostírání s červenkami, takže to dopadlo dobře.

Takhle vypadal náš štědrovečerní stůl.

Na první svátek vánoční jsme navštívili moje rodiče, tam jsme byli raději jen krátce, abychom je neohrozili. Další den jsme pak vyrazili do Bukoviny, kde jsme strávili příjemný den a užívali si tu pravou vánoční pohodu. K obědu jsme měli tuňáka, kterého jsem předtím neznala jinak než v konzervě - ale tenhle čerstvý byl výborný. Frodo byl ze všech vůní a dojmů pěkně zdivočelý, lítal po zahradě jako tornádo a za celý den téměř nespal (což si pak vynahradil další den).

Stromeček v Bukovině

 
Frodo dostal pár dárků od nás i od ostatních členů rodiny. Vybrali jsme mu dárky, o kterých jsme doufali, že ho na nějakou dobu zabaví. Dostal tedy hlavolam a čuchací kobereček. Oboje se mu líbí, hlavolam ho ale zabavil na delší chvíli jen poprvé, teď už si z něj vysype všechny dobroty tak během minuty a pak už jen kňučí, že chce další. Kobereček je o něco lepší, ale taky zvládá najít všechny dobrůtky neuvěřitelně rychle. 

Hlavolam ve tvaru šneka.
Čuchací kobereček
Pískací gumový zajíc

A tady jsou dárky, které jsme dostali my. 

Můj milý muž mě překvapil a potěšil, když mi daroval audio knihu od mé oblíbené Youtuberky z kanálu Fairyland Cottage. Fyzická podoba knihy byla pouze v PDF verzi a tak mi ji můj milý nechal vytisknout a svázat, abych ji měla i v tištěné podobě. Kniha se jmenuje My journey to simple sustainable living (Moje cesta k jednoduchému udržitelnému životnímu stylu). To je téma, která mě opravdu zajímá, protože se sama už delší čas smažím žít tak, abych byla šetrná k přírodě a neprodukovala víc odpadu, než je třeba. Navíc má autorka Niamh moc příjemný, uklidňující hlas, takže poslouchání audio knihy je skvělý relax.
V podobném duchu je další dárek, který jsem dostala od manželovy maminky. Je to kniha Děláme si to doma sami, která přináší spoustu nápadů a tipů na výrobu domácích čistících prostředků, kosmetiky a podobně.
Další tři knihy jsou dárky pro mého muže, ale já si je určitě přečtu taky. The Pagan Lord (Pohanský pán) je další díl ze série o Uhtredovi z Bebbanburgu, Meč osudu je druhý díl ze série Zaklínač a poslední kniha je Jak přejít řeku od Václava Cílka. 
Od manžela jsem dostala ještě vlastnoručně vyrobené dopisní papíry. Vyrobil je v různých velikostech a verzích, na okrajích jsou krásné rostlinné motivy a zvířátka, která nakreslil. Už se moc těším, až je využiju při psaní dopisu!
Od mé nejlepší kamarádky Markéty jsem dostala balíček, ve kterém bylo krásné plyšové selátko, zápisník Hra o trůny, kostky na Dračí doupě, krásný přívešek a ještě forma na dort, na které jsou draci, ale tu jsem na fotku zapomněla dát. 
Ještě na fotce také chybí kniha The Lay of Aotrou and Itroun od Tolkiena, kterou jsem dala manželovi a několik britských marmelád, které jsem pro něj sehnala. 
 
Detail dopisního papíru

Ještě přidávám pár fotek, které jsem pořídila na procházkách po Vánocích. Poslední dny bylo krásné jasné počasí, svítilo slunce, i když bylo většnou dost mrazivo. Sice jsme nevyjeli nikam na výlet, ale i toulání po okolí může být fajn!

Děkuju všem, kteří stále čtou moje řádky. Bez vás a vašich komentářů by to nebylo ono! :)
Do nového roku vám přeju především hodně zdraví a spokojenosti! Ať vás každý den potká něco, z čeho se budete moct radovat! Ať je nový rok lepší, než byl ten předchozí!


Mohlo by se vám líbit

7 komentářů

  1. Silwiniel, přeju ti krásný nový rok, abys v něm byla šťastná a neopouštěla tě dobrá nálada! :)

    A souhlasím s tuňákem, taková osmahnutá nebo opečená fileta je luxusní! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dárky, které člověk vyrobí nebo si s nimi dá práci, jsou nejkrásnější, jaké znám :).
    Přeji ti v novém roce hlavně zdraví, štěstí a pohodu :).

    OdpovědětVymazat
  3. Britské marmelády mám rád. A taky hořčice.
    Krásný rok Brambory vinšuji.

    OdpovědětVymazat
  4. Prostírání se mi líbilo a měli jste na stole i pěknou vánoční výzdobu. Pobavil čuchací kobereček pro Froda, i ty hlavolamové dárky :D A líbil se mi stromeček, pěkně nazdobený, i baňková fotka. Sympatické dárečky, a taky série přírodních krás ve fotkách . opravdu povedených, kouzelných.
    Svátky jste strávili příjemně. A je moc dobře, že jste se stavili i u rodičů, zvlášť v této době, kdy se trhají rodiny a separují lidi.
    Ať se ti daří i letos. Jak v soukromém životě, tak i pracovně. A hlavně zdravíčko!

    OdpovědětVymazat