Říjnové radosti

napsala - 1.11.20

Nedávno jsem si poslechla skvělou přednášku o tom, jak lépe psychicky zvládat krize. Mimo jiné se tam mluví o tom, že je velmi dobrý nápad zapisovat si každý den 3 věci, které člověku udělaly radost. Není to jen hra, ale skutečně to dokáže posilovat centra mozku, která zodpovídají za to, že se cítíme spokojeně. Tato metoda prý podle vědeckých výzkumů může mít i větší účinek, než antidepresiva.

Hned jsem si vzpomněla na své (ne)malé radosti a řekla si, že teď je to správné období na to, abych se k nim vrátila a začala si je zase poctivě zapisovat. V téhle podivné době je víc než kdy jindy důležité soustředit se na to hezké, co nás potká, i kdyby to byly jen úplné maličkosti. 
 
Bodláky z procházky.

Celou přednášku Petra Ludwiga si můžete poslechnout tady: 



Tady je pár fotek z podzimních procházek.


Jeden krásně barevný list.


 
Minulou neděli jsme se chtěli projít k rybníkům, kde se dají pozorovat vzácné druhy ptáků. Bohužel to odpoledne mělo stejný nápad asi tak bambilión dalších lidí, takže jsme tam nakonec potkali asi větší zástupy, než kdybychom šli do supermarketu. I když to tedy nebylo podle našich představ, i tak jsme si užili pár pěkných okamžiků a podzimních paprsků slunce.

 
Frodo potkal labuť, která k němu připlula a se vzteklým syčením ho vyháněla ze svého teritoria. Raději jsme to neriskovali a rychle Froda odtáhli.

 Frodo se taky pěkne vyválel v travičce, ale pak jsme z něj museli vybírat bodláky. 

A samozřejmě vás nemůžu ochudit o nějaké momentky z Frodova života. 
 
Teď už pracujeme z domova všichni, někdy dokonce i Frodo. 

Ale nejčastěji vypadá Frodo takhle. Tedy pokud nás zrovna nenutí, abychom ho mazlili nebo si s ním hráli. 

 Tohle je taky jedno z Frodových oblíbených míst - mezi plyšáky na opěradle gauče. 
 
Dnes venku prší, je pošmourno, Frodo už obdivuhodně dlouho spí v pelíšku a nejeví touhy řádit. Na navození příjemně útulné atmosféry ještě přidám jedno video. Ráda si pouštím videa, která na mě působí uklidňujícím dojmem. Jeden z mých nejoblíbenějších Youtube kanálů je Fairyland Cottage. Pokud ho ještě neznáte, určitě se tam podívejte! Kdo by nechtěl žít v útulné chaloupce uprostřed Irského venkova?



Jaké Youtube kanály rádi sledujete vy? Přemýšlím, že bych udělala celý článek, kde bych vám představila své nejoblíbenější youtubery. Zajímalo by vás to? 
 
Někdo se mě na to ptal v komentářích, tak chci jen zmínit, že na operaci cysty zatím nepůjdu, z nemocnice mi řekli, abych si zavolala a požádala o nový termín na konci listopadu. Tak uvidíme, jak se to dál vyvine...

Co vám v poslední době udělalo radost? Co děláte, když jste o víkendu doma a prší? 
 
Mějte se krásně  a zůstaňte zdraví!
Silwiniel
 
 
 
 

Mohlo by se vám líbit

6 komentářů

  1. S tím opakováním si pozitivních věcí souhlasím, sama si už mnoho let před usnutím zkouším vzpomenout na to, co mě za ten den potkalo hezkýho a co mě potěšilo (občas teda stačím dřív usnout :D). I kdyby nic jinýho, tak alespoň můžu usnout s tím, že se ten den děly i fajn věci :)

    Na youtube doporučuju AlexRainBirdMusic, při práci z domu jsou jejich hudební kompilace skvělý na puštění na pozadí :) A nedávno jsem objevila kanál Lídlu, mají tam tuny receptů - zkoušela jsem podle nich o víkendu udělat chleba a vážně se povedl :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkusila jsem ten kanál AlexRainBirdMusic, ale tohle by pro mě bylo při práci rušivé, já potřebuju něco jen instrumentálního, bez zpěvu. Poslední dny jsem si jela Rainy jazz.

      Vymazat
  2. Frodo se mezi plyšáky úplně ztratí. :D Máte krásné fotky.

    Být doma je pro mě náročné, dva týdny jsem byla zavřená kvůli covidu v izolaci a to už jsem pomalu lezla po zdi, jak mi chyběla společnost a nemohla jsem si jít ani nakoupit. Teď už je to lepší, když můžu aspoň na procházku. Zapisovat si pozitivní momenty jsem zkoušela, ale nikdy jsem u toho nevydržela dlouho. Asi mi stačí si je večer předříkat. :)

    Fairyland Cottage jsem neznala, má překrásná videa. Druhým dnem je teď poslouchám a poočku sleduji při práci. Uklidňující, inspirující a krásně namluvené. Já na Youtube "koukám" jen na jógu, podle které cvičím. Jestli máš další takové tipy, budu ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě mzí, že jsi byla tak dlouho sama zavřená. Upřímně, kdybych měla být doma úplně sama, tak bych to určitě snášela hodně špatně. Přeju ti hodně síly, ať se cítíš už jen líp! Jsem moc ráda, že se ti líbí Fairyland Cottage :) Jógu taky cvičím podle Youtube.

      Vymazat
    2. Jee, podle koho cvičíš? Já mám nejraději Still on the way, tak možná můžeme vyměnit tipy? :)

      Jinak moc děkuji, už je mnohem lépe!

      Vymazat
    3. To je sranda, já taky podle Still on the way :D.

      Vymazat